Et af de hyppigste spørgsmål vi får, hvad angår reservedele til Vespa/Piaggio modellerne Ciao, Bravo, Grillo & Si, omhandler valget af størrelse på rem og remskive. Find en oversigt over størrelsen på rem og remskive her.
Læs mereFind den rigtige remstørrelse til din Vespa/Piaggio
19. maj 2022 11.44.04 CEST

Tilkøring af cylinder
14. okt. 2020 14.31.55 CEST
Er du i tvivl om, hvordan du skal tilkøre din nye cylinder – så læs med her, og hør vores erfaringer og anbefalinger til den optimale tilkøring...
Læs mere
5 danske knallert seværdigheder
9. jul. 2020 15.37.15 CEST
Skal du, ligesom de fleste andre danskere, holde sommerferie indenfor Danmarks grænser i år, så har vi her samlet en par seværdigheder, som dem, der er bidt af en gal knallert, helt sikkert vil synes om...
Læs mere
Guide til køb af styrthjelm
13. maj 2020 10.59.34 CEST
Vi har samlet et indlæg med alle gældende lovkrav til brug af styrthjelm, samt en guide til, hvordan du finder den helt rigtige.
Læs mere
Sports tændspolen
1. apr. 2020 10.04.48 CEST
Læs her, hvad der gør, at den gule sports tændspole adskiller sig fra andre tændspoler på markedet...
Læs mere
Firkantet Bing Karburator - Meget bedre end sit rygte!
23. mar. 2020 15.27.58 CET
Igennem de senere år, har jeg været rimelig aktiv på bl.a. Puchklub.dk og renoveret, repareret, fejlsøgt og tunet en hel del forskellige Puch og andre veteranknallert modeller. Både for...
Læs mere
Forårsklargøring af knallert
10. mar. 2020 11.44.36 CET
Minusgrader og glatte veje lakker efterhånden mod enden, til fordel for en årstid, som byder på lunere vejr og blomstrende natur. Det betyder, at knallerten, som for manges...
Læs mere
Motorlejer
29. jan. 2020 13.08.04 CET
Er du i tvivl om, hvilke motor- og gearlejer der er monteret på netop din knallert model? Så har vi her samlet en oversigt, som hjælper dig på vej.
Læs mere
Leje størrelser
29. jan. 2020 12.43.35 CET
Her finder du en oversigt over størrelsen på de forskellige typer af lejer.
Læs mere
Hjullejer
29. jan. 2020 10.55.54 CET
Er du i tvivl om, hvilke hjullejer der er monteret på netop din knallert model? Så har vi her samlet en oversigt, som hjælper dig på vej.
Læs mere
Værd at vide om karburator dyser
1. nov. 2019 13.07.50 CET
Vi lægger naturligvis vægt på, at have dyser til dels de forskellige klassiske knallerters standard karburatorer og dels til de forskellige karburatorer – originale som reproduktioner – som vi...
Læs mere

Sådan afsoder du din knallert
8. sep. 2019 06.20.08 CEST
Alle totaktsmotorer har jo som bekendt en vis procent olie i benzinen, for at kunne smøre stempel, cylinder, krumtap osv. Denne olieandel bliver forbrændt sammen med benzinen, når...
Læs mere
Min knallert vil ikke starte - Hvad gør jeg?
25. jul. 2019 11.05.59 CEST
Der er naturligvis temmelig mange forskellige faktorer, som kan gøre, at din knallert ikke vil starte. Derudover er der også forskel på fejlfindingen, f.eks. om der er tale om en fejl, som pludselig...
Læs mere
Tændrøret er en sladrehank
14. jul. 2019 09.22.04 CEST
Når din 2 takt knallertmotor kører, sker der en forbrænding af den benzin og luft, som trækkes ind gennem karburatoren i cylinderens forbrænd-
ingskammer. Denne forbrænding...

Blanding af benzin og totaktsolie
30. jun. 2019 07.00.10 CEST
Langt de fleste af de klassiske knallerter, som kører med en 2 takt motor, anvender benzin hvori der skal blandes en speciel totaktsolie. Nogle få mærker og modeller har en separat...
Læs mere
Sådan undgår du at dine pærer springer
4. jun. 2019 13.00.01 CEST
Nu står du så i en situation, hvor din knallert begynder at springe pærerne hele tiden. Problemet kan opdeles i 2 hovedpunkter, men kan naturligvis også være en kombination af begge...
Læs mere
Værd at vide om dæk & slanger
29. maj 2019 13.02.20 CEST
Vi, som kører klassiske knallerter, har jo vidt forskellige behov og ønsker, når det kommer til dæk og slanger. Nogle ønsker at maskinen skal stå så tæt på det originale som overhovedet...
Læs mere
Sådan får du det maksimale ud af din knallert
27. maj 2019 14.22.48 CEST
Vi vil her ikke beskæftige os med decideret tuning af motorer, da dette jo som bekendt ikke er lovligt i Danmark. Men der er meget du selv kan gøre, for at holde din motor i...
Læs mere
Værd at vide om et topstykke
16. maj 2019 14.03.00 CEST
Et højkomprimeret topstykke adskiller sig fra et lovligt topstykke ved at have et mindre forbrændingskammer. Lovligt vil i denne forstand sige et 1HK topstykke, som har et kompressionsforhold på...
Læs mere
Værd at vide om en cylinder
25. apr. 2019 14.30.01 CEST
Cylinderen i en 2-takt knallertmotor er ”hjertet” af selve maskinen. Det er her energien, som driver knallerten frem, skabes. Stemplet bevæger sig op og komprimerer den blanding af...
Læs mere
Værd at vide om et stempel
25. apr. 2019 13.04.48 CEST
Stempler findes i næsten lige så mange former og udgaver, som der findes knallertmotorer. Stemplet er naturligvis tilpasset den enkelte cylinder og topstykke for at udføre sin...
Læs mere
Værd at vide om karburator & indsugning
25. apr. 2019 12.46.00 CEST
Karburatoren er en af de væsentligste komponenter i en knallertmotor, for at den i det hele taget kan starte og køre. Karburatorens funktion er, at blande benzin og luft i et helt bestemt...
Læs mere
Værd at vide om et luftfilter
25. apr. 2019 12.44.46 CEST
Luftfilterets opgave på en knallertmotor er, at sørge for, at den luft der kommer ind i karburatoren er renset for støv, snavs og andre urenheder. Luftfiltre findes i mange forskellige...
Læs mere