Produktbeskrivelse
Til de forskellige Puch modeller, har vi her dette fantastiske komplette Gilardoni/Italkit cylinderkit med big membran indsugning.
Med en boring på hele 47mm – 74ccm – er det noget af det absolut vildeste, som du kan købe til din Puch motor!
Gilardoni/Italkit er en sand legende blandt Puch elskere, og et cylinderkit, som virkelig rykker med den korrekte opsætning. Med en 20-24mm karburator og sportsudstødning lover fabrikken selv en ydelse på mellem 10 til 13 HK.
Cylinderkittet leveres komplet, med topstykke, stempel med 12mm krydspind, stempelringe, låseringe, krydspind, big membran, indsugningsstuds, monteringsbolte samt alle pakninger.
Vær opmærksom på, at uanset om dette bæst af et kit, skal monteres på en Puch Maxi eller en Monza, så skal din motorblok fræses op. Dels for at cylinderskørtet kan gå ned i blokken og dels for at tilpasse de store skyllekanaler.
Vi anbefaler på det varmeste en MVT Inner Rotor tænding til dette cylinderkit. Desuden skal resten af dit setup, karburator og udstødning, naturligvis være tilpasset kittet.
Cylinderkittet er fremstillet i Italien.
TIP! Vi anbefaler, at du kører cylinderen til, ved at hælde et par ekstra procent olie i benzinen, og undgår at køre fuld gas i mere end et par sekunder ad gangen, ved de første to tankfulde. Prøv at få temperaturen på cylinderen til at svinge så meget som muligt, op og ned. Dette giver cylinderen den bedst tænkelige levetid.
Den rigtige totaktsolie til dit nye kit
Husk også at tilkøbe en god fuldsyntetisk eller vegetabilsk totaktsolie til din maskine, når du monterer et cylinderkit som dette. Da din motor vil tage betydeligt flere omdrejninger end den gør med en standard eller let trimmet opsætning, kræver det, at du får den optimale smøring af cylinder, stempel og lejer, så slidtagen heraf forbliver på et minimum. Samtidigt sørger den rigtige totaktsolie for en både bedre og renere forbrænding. Vi anbefaler de totaktsolier, som du finder under relaterede produkter.